FANDOM

Habbo (tunnettu aiemmin nimillä Hotelli Kultakala ja Habbo Hotel) on Sulake Corporation Oy:n luoma verkkoselaimella käytettävä yli 13-vuotiaille suunnattu graafinen chat-tyylinen peli, joka on puettu hotellin muotoon. Pelissä liikutaan omalla virtuaalihahmolla (avatarilla) ympäri pelimaailmana toimivaa hotellia ja keskustellaan muiden käyttäjien kanssa.

Tietoa Muokkaa

Jokainen Habbo hotelli on lokalisoitu eli suunnattu tietyn maan käyttäjille. Australian, Kanadan, Japanin, Iso-Britannian ja Irlannin, Yhdysvaltain, Singaporen, Venäjän, Filippiinien, Uuden-Seelannin ja Malesian hotellit yhdistyivät kansainväliseen Habbo hotelliin vuonna 2010. Myös Itävaltain, Sveitsin hotellit linkittyivät Saksan hotelliin, Portugalin hotelli Brasilian Habboon ja Chilen, Kolumbian, Meksikon, Venezuelan ja Perun hotellit Espanjaan. Brasilian hotelli on kävijämäärältään suurin, Brasilian hotellissa vierailee keskimäärin 10 000 käyttäjää päivittäin. Kiinan hotelli meni konkurssiin heinäkuussa 2006. Talvella 2015 Sulake Corporation Oy ilmoitti, että Ruotsin, Tanskan ja Norjan hotellit suljetaan alhaisen kävijämäärän vuoksi 29. huhtikuuta 2015 ja tavaroita tai kolikoita ei tulla korvaamaan.

Suomalainen telekommunikaatioalan yritys Elisa Oyj omistaa lähes kokonaan Habboa kehittävän Sulake Corporation Oy:n osakekannan.