FANDOM

Savoy
The Savoy Hotel
Rakennettu 1881
Omistaja Gastone Esportare Srl.
Kotipaikka  Lontoo

Tietoa

The Savoy Hotellin omistaa Gastone Esportare Srl.

The Savoy Hotel avattiin vuonna 1882. Hotelli suljettiin kuitenkin entisen omistajan lukuisten velkomustuomioiden takia vuonna 1962. Huonokuntoisen hotellikiinteistön tuli ostaneeksi vuonna 2015 pääomasijoittaja lady Christine Weir, joka halusi palauttaa tämän hotellin entiseen loistoonsa.

Aukiolonsa aikana hotelli toimi ansiokkaasti useiden vuosien ajan vakiinnuttaen asiakkaansa ja henkilökuntansa. Hotellin asiakaskuntaan kuuluikin henkilöitä yhteiskunnan jokaiselta eri sektorilta.

Hotelli asetettiin selvitystilaan velkojien vaatimuksesta jo vuonna 2016, milloin hotellinomistaja joutui pakenemaan epäselvyyksiä Intiaan. Hotelli avattiin kuitenkin hetkellisesti uudelleen, kunnes suurimpana velkojana toiminut sijoitus- ja tuontiyhtiö Gastone Esportare Srl. vaati oikeuden päätöksellä kiinteistön välitöntä haltuunottoa sekä yrityksen varojen jäädytystä.

Hallitus

Natalie Gastone, hallituksen puheenjohtaja

Adriana Gastone, konkurssipesän varainhoitaja

Golden Membership

Hotellilla oli käytössään maksullinen kanta-asiakasohjelma, joka tarjosi jäsenilleen vain heille tarkoitettuja palveluita. Kanta-asiakasohjelma kuitenkin lakkautettiin hotellin tekemän konkurssin ja sen jälkeisen omistajanvaihdoksen myötä.